Skolfånar

Då har jag retat mig igen på den där typen av skolmänniskor som lägger upp alla böcker på bänken innan föreläsningen och dessutom två böcker som man kan ha som referenslitteratur. Detta uppmärksammades tyvärr av vår allt för godtrogne föreläsare som brast ut, - jaha, den där boken, jaa den är bra. Varvid den lilla fjompan till klasskamrat på eget iniativ erbjöd sig att skicka runt omnämnda bok så att alla kan se hur bra HON är. Killen/mannen som satt bredvid mig hade en liknande tendens, dock inte lika stark. När föreläsaren omnämde en bok så tog min bordsgranne upp den ur sin väska och när vi lämnade ämnet så lade han ner den i väskan igen. han bläddrade inte i den utan vill mer visa att han hade den. Vad är det med folk?/Patrik, inte fullt så god elev.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Förstår dig helt och fullt, men tänk dig detta, att du blir indelad i en diskussionsgrupp för din C-uppsats, alla förutom du är söta 22-åringar som redan skrivit klart sina PM och första halvan av uppsatsen, typ inledningsdelen.... Angst!

2009-10-01 @ 11:54:22
Postat av: Anna

Om Patrik blev indelad i en diskussionsgrupp där hälften är söta 22-åringar tror jag inte att han skulle ha ångest ;)

2009-10-01 @ 13:03:10
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0