Skolan den skolan.

En vånda utan dess like är 1,5 timmes gramatik på utrikiska. Toppa det med 1,5 timmes snack om månader och veckodagar på ett språk som inte är förståligt så infinner sig snart en känsla av dummhet. Jag borde ha följt med på svensklektionerna under lågstadiet, då hade jag nog kunnat skilja på ett oknutet verb och en regular menstration. Är helt säker på att det hade hjälpt mig idag nämligen. Hur som helst, som min gamal halvfinska vän brukar säga, - ta en grogg. Så jag gjorde det och resultatet vart att jag nu upplever en större trötthet än tidigare, ska plåga mig igenom en artikel nu bara, sen sängen.

Vi konstaterade under min tidigare skolgång att om läser in ett ämne berusad så har man enligt minnesforskningen lättare att ta fram minnet av det inlärda då man är berusad. Det handlar om att återskapa inre och yttre kontext. min ambition är att ha det som förklaring då jag dyker upp lite småpruttig på tentan. Alla som känner mig vet att jag är såå mycket trevligare då./Patrik, barn på nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0