Den här sjukdomen igen.

Det var den här lilla detaljen med feber, lunginflammation och herpes samt hostan från helvetet. Ja, det sammantaget gjorde ju att fru doktor ett (som först skickade hem mig med amningsovänlig hostmedicin innehållande bl a efedrin) uppmanade mig att ringa rådgivning om jag blev sämre. Ja, jag gjorde ju det och fick träffa fru doktor nr 2 som ändå verkade ta mig lite mer på allvar och efter en liten påtryckning från sköterskorna gjorde lite fler tester samt skickade remiss till lungröngten och akuten. På akuten konstaterades lunginflammationen och antibiotika som skulle bita av det mesta skrevs ut. Dagen efter blomstrade en primalinfektion av förmodad herpes vilket föranledde en diet utan fast föda i fem dagar.

Nu, idag, ringer doktor nr ett igen och lämnar ett mobilsvar. Ja, jag tog ju ett mykoplasmatest och det visade sig visst vara positivt så då kanske inte antibiotikan biter på det och jag bör gärna uppsöka vårdcentral. Fantastiskt! Det var det där testet som dom missade första gången jag sökte vård och som dom sen sket i att skicka på Fredagen då det togs eftersom många ville ta helg och vänta till Måndag med att skicka prover. Det var det där lilla provsvaret som, även det, kunde ha förkortat sjukdomstillståndet med någon vecka.

//Anna, lite bitter just idag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tror jag ställde din diagnos för någon vecka sedan när jag pratade med bror, eller om det var den andra broren jag pratade med om det....

Och jag har inte ens gått sjuksköterske utbildningen.

Din stackare det är ingen rolig sjukdom, men jag fick åtminstonne dundermedicinen, som jag antar att du inte kan äta eftersom du mjölkar.....



Krya på ER!

2009-09-24 @ 18:30:03
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilket jävla skit. Skulle vara skitsur om jag var du.

2009-09-25 @ 23:23:29
URL: http://wilanand.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0