Von Ribbing svarar

DN har en etíkett-tant som man kan fråga angående vad som är rätt och fel.På ett konservativt sätt, givetvis. Nedan förljer lite av en upprörd systers brev till denna etikett tant som har det lätt adligt klingande namnet Magdalena Ribbing. "Min bror har precis förlovat sig. Detta fick jag inte reda på personligen av honom, utan genom Facebook, där jag såg att hans status gått från "i ett förhållande" till "förlovad",". Systern är ledsen och sårad, men Ribbings svar är som balsam på den onda tån. "Det är ingen idé att bli ledsen för att ungdomar gör som de själva tycker är trevligt - din bror menar inget illa med sitt meddelande på Facebook, han har bara inte fått lära sig att sin förlovning brukar man informera den närmsta familjen om innan den läggs ut på nätet". Fint att hon utgår ifrån att det rör sig om ungdomar, detta framgår nämligen inte i frågan. Sen blir det en stor huvudklapp då hon beklagar att han saknar "rätt" uppfostran. Jag och min fru berättade för världen att vi skulle ha barn via bloggen. Även att vi förlovade oss, nu har vårt chockvärde börjat klinga av så kanske får jag fråga Ribbing vad man aldrig får göra och därefter göra precis så./Patrik, i en bunker sedan 06:12.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0