Trabajo

Igår åt vi bullar hos svärmor, Anna och Isa åkte före för att ge mig lite pluggfrid. Istället för att plugga skruvade jag ihop en bokhylla och satte upp en lampa. Om sanningen ska fram så pluggade jag också, men inte så mycket. Idag jobbar jag, första gången på 1,5 månad. Jag känner mig som Anna Anka i sängen, billig och lite smutsig.

Är deppig igen, eller fortfarande kanske man skulle kunna säga. Upplever det som att man aldrig kommer att komma upp en nivå här i livet. Ska alltid harva och vända kronor, tröstlöst. Behöver en nytändning i jobbsökandet samt ekonomiskt andrum. Situationen är ohållbar då jag inte förmår mig att gå i uniform och skämma ut mig längre, inte heller blir man rik på att ta studielån. Ska försöka hålla mig ifrån skolan nästa termin, skolan OCH vakteriet. Ska bli intressant att se hur det går med den saken. Tur att man har en rik fru!/Patrik, inte fullt så filosofisk som det låter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0