OM?

OM jag nu hade det där jobbet som gav precis lagom med pengar och som var så där roligt så att det inte kändes som ett jobb utan mer som en fristad ifrån en elak fru. Vad skulle jag då klaga på? Hur skulle mina demoner se ut då? Vilka OM hade jag då strävat efter att få svar på?

OM min fru hade kläder som hon tyckte passa och var snygga, lagom varma inför vintern och så där perfekt matchade, vad skulle hon klaga på? Hon hävdar att kroppen alltid är ett bra objekt att gnälla över, men ni som har sett mig vet ju att jag inte kan gnälla över min kropp. Så är det min undermedvetna strävan att inte få ett jobb? Är det mitt mål här i livet att ha något att gnälla över? Så många frågor, så få svar.

Nu stundar lunch hos mormor./Patrik, i funderingarnas förlorade land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0