Nyhetssvepet med LP

Aftonbladet rapporterar att La Toya Jacksons papegoja lämnar budskap till henne ifrån "andra sidan". Det är alltså hennes något mer berömda bror som valde papegojan som sitt forum för sin comebacK. Jag vet inte, jag vill så gärna hacka och förnedra när jag hör sådant här. Men i det här fallet känns det lite som om man har tagit ut målvakten OCH hela laget. För att bättre illustrera hur jag känner, - det är lika pinsamt lätt att förlöjliga ett sådant budskap som det är att upprätthålla könsroller i ett samtal med Anna Anka.

Färjan Håkan skall få en egen realitysåpa. Jag säger som Horace Engdahls antagonist - Äntligen! Det pinsamma med Håkan är inte att han är pinsam. Världen vimlar av pinsamma människor och eftersom jag är en människovän så erkänner jag även de pinsammas rätt att existera. Nä, det pinsammaste är att han inte fattar varför kamerateamet följer med honom så mycket, eller varför han har fått så mycket mediauppmärksammhet. Måste jag här säga det uppenbara? Nåväl, det är för att han är så pinsam.

Bland de jobbigaste jobben man fick åka på som tunnelbanevakt var när man visste att det var hundar inblandade. Många av de fina människor som kombinerar sitt uteliv med hundar hade en förkärlek att använda dem som vapen. De flesta osäkra små pojkar (för de är alltid pojkar) nyttjade sk kamphundar eller rottisar, varför det? Jo, för att de ser tuffa och farliga ut så klart. Men nu skulle jag vilja att vi alla går samman och ber dem anama det jag fann i en australiensk undersökning över de farligaste hundarna. Nämligen att den lilla italienska hundrasen Malteser står högt på listan av farliga hundar. Jag skulle med glädje slänga ut en förortsslusk med attityd trots att han hotade att släppa sin Malteser på mig. Känner han för att ge sin "killer" ett kängsulemönster på ryggen så går det ju för sig. /Patrik, inte så rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0