Nu besinnar vi oss

Patriks jobb hit och Patriks jobb dit. Bla bla bla. Nu har vi hört det, så kan vi lägga det åt sidan och så pratar vi istället om allas vårat favoritämne: Mig.

Jag fick en ny hårtork igår iallafall. Den gamla hade jag slängt i golvet och då slutade den fungera. Den nya torken har 2000w istället för 1800w som den gamla var på. Fatta hur torrt håret blir nu. Det är liksom inte vanligt svenssontorrt. det är lyxhustruhårtorrt, Anna Anka-style.Fy fan.
Vidare har jag sett ut en massa nya, fina kläder som jag ska köpa när jag nu blir lyxhustru och bara får shoppa upp massa stålars som rasar in på Patriks konto. Dessutom måste jag bara ha en egen bil när han nu kör våran gemensamma till jobbet. Jag hade tänkt mig en bmw x5, varit lite sugen en längre tid.

Idag drog vi också iväg på lägenhetsvisning. Nu är det dags att shoppa loss bostad också. Nu ere slut på allt fattiggnäll serru. Vi klev in bland en massa andra intressenter, som verkade vara fattiglappar hela bunten, så vi slipper nog budgiving tror vi. Vi skrämde bl a upp ett gammalt pensionärspar som tittade storögt på oss och såg ut att tänka precis som sanningen är: "Dom där två verkar ha varsitt jobb och har därför dubbla inkomster. Faen också."
Paret frågade mäklaren (som marknadsför sitt företag genom att berätta om deras unika arbetssätt(??)) om det gick att byta ut de integrerade kyl- och frysskåpen? Och om man var tvugna att ha sådär moderna möbler? Det såg ju helkonstigt ut. Och varför hade dom inte tapetserat i medaljong- eller blommönster? Dessutom var det ju lite synd att det inte fanns ett luddigt överdrag på toasitsen. Ett stort minus. Och var i hundan hade skåpluckorna i köket tagit vägen? Ska ärtsoppan stå helt synligt nuförtiden?

Japp, det var mitt inlägg. Sluta nu surra om det där jobbet, jag har ett helvete att tygla karlns självförtroende härhemma.

//Anna, rätt nöjd.

Kommentarer
Postat av: Fröken M

haha... alla mår vi nog bra av en anna anka life style dos emellanåt =) Hårtorken är ju perfekt !!!

2009-10-29 @ 08:51:02
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Anna

JA, alltså... Väääääldigt torrt hår, har jag sagt det?

2009-10-29 @ 12:47:17
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0