En första dejt.

Jag har nu 40 minuter på mig att kira en look som inte säger "Jag har sovit fem timmar för lite inatt eftersom min dotter behövde bajsa och tog hela natten på sig att ordna en fylld blöja till mig". Jag ska träffa min egnenvalda mammagrupp på stan. Eftersom jag har äldsta barnet är jag per automatik själutnämnd chef och kan därför berätta för de ovetande hur man ska ta hand om ett barn, vad som kommer hända sen och vilka fel och brister deras ungar har samt vad dom gör fel i sin uppfostran. Och just idag är jag härligt upplagd för det. Ena tjejen ringde igår och beklagade sig över sin son som hade haft en tuff natt och hon  var så trött. Jag berättade såklart att Isa sovit i sin egen säng två nätter i rad med bara ett enda avbrott för amning. Och nu skulle jag tvunget få det insparkat i ansiktet alltså, med natten från den mörka sidan i bagaget. Uppblåstheten straffar sig själv eller hur det var.

Vidare rapporteras det, förutom halvpissigt humör, halvpissigt väder är i stan så jag tänker kanske inte ta en promenad in till stan som jag först tänkt utan tjorva ner barnet i bilen istället. Då spar jag 20 minuter till som jag kan spendera med att skriva halvtaskiga blogginlägg.

//Anna, inte helt 100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0