Matorgier och vintertid

Igår blev vi inbjudna på festmiddag hos min Mamma, tillika Patriks svärmor lustigt nog. Den bestod av några kilo oxfilé, ca fem hektar fruktsallad och en container med chokladmousse till de åtta liter kaffe som också bjöds. Jag passade även på att hälla i mig några flaskor rödvin. Detta är inte några problem för min mage som är tillverkad av solitt stål, men Patriks mage har ofta en tendens att balla ur. Denna gång blev det värre än vanligt. Hans fisar luktar snäppet värre än hans lillasysters äldsta hund, vilket säger en hel del om man råkat lukta på dessa någon gång. För er som inte är invigda i detta kan jag bara gratulera. Här hemma är det fisfestival. Han har även skrämt slag på vår dotter två gånger genom dessa fiserier och jag kan inte utröna om det är ljuden eller doften som skräckförlamar henne mest.

Varför denna orgie i mat då? Jo, dels hade vi varken råd eller lust att laga egen mat och dels ville värdinnan fira in vintertiden (varför man nu vill fira det??) så vi åt alltså upp oss inför nästa vecka, så har vi det klart.

Det här med vintertid btw, whats up with that? Jag hatar vintertid. Dagarna blir mörkare och allt känns lite bistrare. Dessutom kan inte Isa klockan ännu (ja, hon är fortfarande ett geni men vi håller på med logaritmer för tillfället och klockeriläran får stå åt sidan några dagar till) och därför vaknar hon numera strax innan sju istället för runt åtta på morgonen! Vi förlorar alla på detta. Avskaffa vintertiden. Jag vet bara en sak som är värre och det är rännskita i kombination med malaria.

//Anna, har regregerat till den där åldern runt tre bast då man tyckte det här med kiss och bajs var roligast i världen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vintertiden är ju den rätta tiden, den andra är ju påhittad ;-P

2009-10-26 @ 06:58:47
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Elin

näe, ingen ananas men bananer och mango :)

2009-10-26 @ 10:29:32
URL: http://elliinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0