Den jobbiga eleven.

Min dag i klockslag:
05:54 Börjar jobba
14:45 Slutar jobba.
15:15 Hämtar fru å barn på vårdcentralen.
15:45 Börjar på föreläsning.
18:30 Slutar föreläsning.
18:45 Hemma och käkar middag.
19:00 Åker till Maria å Hendrik för kaffe.
20:40 Kommer hem med övertrött = skrikig bebis.
21:00 Ska kolla in tant Anka.

Var på föreläsning idag, föreäsaren började med att visa på stor okunskap i typ det mesta. Eftersom jag är ett barn och bara måste bita när någon blottar strupen så ombad hon mig på rasten (som jag spenderade med att ifrågasätta henne) att senare dra stolparna i den industriella revolutionen för klassen. Jag tackade nej till detta då jag anser att jag inte vet tillräckligt i ämnet för att göra så. Hon ansåg uppenbarligen att hon hade kunskap att göra det trots att i hennes värld så började industrialiseringen på 1910- talet. Jag blir så trött! Vilket bevisar att man alltid skall ifrågasätta om man känner att något är fel, oaktat varifrån informationen kommer./Patrik, lite bätte.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lotta

Min föreläsare sa häromdagen att välutbildade har bättre hälsa, kanske till följd av att de har andra intressen än de som inte är högutbildade. Exempelvis gillar de kanske inte att supa och slåss... med kniv. (Ska jag lägga till att föreläsningen handlade om löneskillnader och diskriminering).

2009-10-05 @ 23:17:46
URL: http://elva-atta.blogspot.com
Postat av: Anna

Men det kan stämma. Jag är hyfsat outbildad och superier och knivslagsmål är ju min filosofi! Och Patrik som har en högskoleexamen är ju... eh... näe, hur blev det nu? Härligt puckade människor det finns!

2009-10-06 @ 09:24:00
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0