Är rosa det nya rött?? Hur länge har jag varit nykter egentligen?

Gårdagskvällen förlöpte nästan som den skulle. Vi skötte, som värdpar, som vanligt vår del med bravur. Käket var färdigt när gästerna anlände, barnet var lagomt trött och vi var lagomt fnissiga efter att ha smygstartat kvällen med kaffe och bailys. Gästerna skötte sig sådär tycker vi. Middagskonversationen handlade om bitterhet och ölen smakade gott, trots att det var pripps. Men sen... När det var dags att förflytta sig in i salongen gick det överstyr helt enkelt. Jag nattade barnet med bravur och Idas sommarvisa och gick in till dom andra för att änteligen få hugga in på det röda vinet som utlovats (fröken M, you were so right - en bib). Men fasa! Den personen jag känner bäst som vet det mesta om rödvin och dess intagningsformer hade köpt fel och bjöd på rosévin!!! De mögliga ostarna och salta kexen gjorde sig väl sådär till vinet men efter en fyra glas började det ändå smaka helt okej. Så lite snurrigare men utan rödvinsförtjusning somnade vi runt ettsnåret. Ett jäkla hålligång för en småbarnsfamilj och det straffar sig väl idag men inte mer än överkomligt. Patrik fegade, han pratade om något slags barnansvar - jag förstår inte, så han mår väl lite bättre.

Nu sadlar vi om och ska ut och käka finmiddag ikväll. Då jämarns ska jag beställa ett (men bara ett) glas RÖTT vin.

//Anna, lite besviken.

Kommentarer
Postat av: Tväråna

Jag skyller ALLT på J, då jag uttryckligen beställt rödvin, och inte förrän hos er upptäckte att det var rosé... Men å andra sidan, rosé är ju nästan så fjolligt så att även Patrik kan dricka det? Och sååå illa kan det väl inte ha varit, då du lyckades vräka i dig fem glas på samma tid som vinfantasten (läs jag), druckit 2,5 glas... :-) Kul var det dock, och vi tackar för en trevlig kväll.

2009-10-31 @ 15:07:39
URL: http://tvaeraana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0