Värmlandsrenen



Vi företog oss en liten resa ut på landet (7 minuter hemifrån dvs). På en äng låg det två unga älgar och chillade (det är vad älgar gör).  De vart lite skrämda av det dova mullret ifrån 740:an så dem började sin avmarsch.



Eftersom ingen av deras föräldrar är trafikpoliser så valde dem att göra sin vägövergång framför vårt prövade fordon.



Här ser vi 2:an (som vi kom att kalla honom) ta sina sista skutt in i salladen. Vill bara påpeka att jag inte var rädd under hela incidenten.

Steve: Här kommer en för dig appropå sallad. Jag nämde för min fru att vår dotter skall drillas i att kalla mig för far ist för pappa då jag tycker det låter mer respektfullt. Min fru som inte förstår sig på den här med respekt skrattade på sig och upplyste mig om att hon minsann skulle lära vår dottar isf att efter avslutat måltid med tillhörande grönsaker säga: Tack för maten, Far åt skogen./Patrik, lätt kränkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0