Vem är pappa till barnet?

Idag har vi åter  varit till familjerätten för att "fastställa faderskapet i förtid", som det så fint heter. Jag har inte riktigt begripit vad det skulle till en tidsbokning för men dom skulle väl ha en liten utfrågning eller så. Igår reflekterade jag inte speciellt mycket över detta men eftersom jag är som jag är lckades jag reta upp mig ordentligt på detta i går kväll/i natt. Tantaluran som va var hos ville veta hur länge vi bott tillsammans, hur länge vi varit ett par (hmmm, ungefär lika länge) samt när barnet skulle ha blivit till. Som jag förstod det tänkte hon genom dessa tre parametrar räkna ut om Patrik var fader till barnet eller inte. Jag frågade tant snällt om hon var för blyg för att fråga rakt ut om vi knullat (nej, det gjorde jag såklart inte, men jag ville göra det).

Nåväl, nu är Patrik blivande fader till mitt barn iaf. Fan, borde jag tänkt en gång extra??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0