Snabbligg

I morgon är det åter Töcksfors som hägrar, så alla drogdelare out there håller er undan. Det är inget och göra där då norrmännen som besöker centrumet endast är där på helgerna.

Så jag viger morgondagen åt att fika och säga -hej, på tre olika värmländska dialekter. Man gör vad man kan med det man har, som jag brukar säga. Å appropå töntiga, hurtfriska utryck så kommer dem ALLA från Töcksfors, det bara måste vara så. När jag gick lära så var det i varannan butik som personalen sade till den jag gick lära med - har du varnat honom för hur vi är här? eller varför inte klassikern, - jaa är man inte tokig när man börjar här så blir man. En annan i samma klass är ju givetvis då vi kommer in i vaktlokalen och kollegan säger, - man måste inte vara tokig för att jobba här men det underlättar. I köket tillhörande personalen sitter givetvis lappen uppe, och vid det här laget behöver jag inte ens skriva vad det står på lappen i fråga.

Så fånga dagen och knuff på axeln och tjingtjing på er, nu ska pappa äta paj./Patrik, såå tokig.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag minns den gamla goda tiden när vi gick på högstadiet och drev med töcksfors och dess "särprägel".. och då är ändå jag uppvuxen i en håla.

2009-05-27 @ 22:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0