Passa sig!

Jo jävvlar. Jag är inne i ett stim känner jag. Först krångel med postorderföretag som varken sköter bordsavhämtningar eller produktion. Där fick jag kompensation efter att ha skällt och gnällt lite extra.
Och idag fick jag en påminnelsefaktura från Hemtex club. Jag hade visst inte betalt en skuld på 107, 50.-
Mitt problem med detta var bara att jag aldrig fått första fakturan och därmed ville jag gärna slippa påminnelse och aviavgift på sammanlagt 110 spänn (!!!)

Så jag ringde, vänligt men bestämt, upp kundtjänst och fick det uruslaste bemötandet i världshistorien. Och hon ljög mig dessutom rätt upp i ansiktet när hon påstod att företag inte kan lösa kunden från påminnelseavgifter om de redan gått ut. Jag tackade för samtalet, bad att få gå ur klubben och sa att efter detta slipper vi ha med varandra att göra. Då säger kundtjänst att man inte kan gå ur klubben om man inte betalt sin skuld först. Jag ber att hon skall skriva en påminnelse och så fort dom har mina pengar inbetalat så kan hon lösa ut mig ur klubben. När även detta förefaller vara stört omöjligt (och hon dessutom låter som att jag vore jordens mest korkade människa) brinner den ganska långa stubin som jag ändå har ner till botten.

Jag har författat ett brev till Hemtex och se på tusan. För en liten stund sedan var det inte alls omöjligt att lösa mig från påminnelseavgifter, aviavgift och t o m ränta. Jag väntar med spänning på nästa mail som jag ska få efter att kundtjänst blivit kontaktade av damen som så vänligt svarade på mit mail.

Det tillhör inte vanligheterna att jag gnäller på det här viset, jag har ju själv jobbat massor med kunder som anser sig orätt behandlade och vet vilka knepiga situationer som kan uppstå även för den som skall bemöta en upprörd kund. Men lite jävlaranamma får det ändå vara i folk som sköter såna här saker. Som sagt, det handlar varken om stora pengar eller prestige men det utvecklades till en jävla principsak och ont skall faktiskt ibland med ont  förgöras.

Återkommer med upplösningen.

(och om någon vill ha någon myndighet eller företag utskällt via mail eller telefon så hör av er för nu är jag på hugget)

//Anna, den gnälliga kunden.

Kommentarer
Postat av: Svägerska

Rätt SKA vara Rätt!!!!!

Eller hur?

Kör på bara ;-)

2009-05-18 @ 17:33:42
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, jag kan tycka det! Och nu har jag lix inte mycket bättre för mig på dagarna ;P

2009-05-18 @ 18:10:20
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0