Nu till mig

Vi har precis avslutat hustittar-kväll med M och H. Vi vart lite sjukare av insikten att Värmlänningar med pengar är lika glada i fina hus som överallt.

Mitt kanotäventyr för året är under planering, mycket senare än vanligt men det ger sig nog tillslut. Vi har fått ett svar på en förfrågan hos en arrangör. Dock avböjer vi nog då det inte känns helt seriöst. Jag vet att jag stavar fel och slarvar när jag skriver men skriver jag till en kund eller myndighet eller mostv så skärper jag fan till mig. Denne man, vi kan kalla honom Sico har ju inte ansträngt sig till döds när han svarar oss på vår förfrågan.

"tack för förfrågan.

lilla forsar finns i norra svartälven , om vi har regn inan början av
vecka 28.
ingen regn, ingen ströming i älven...   kraftverket bestämmer om
dammluckorna är vidöppet eller inte.
där finns också en liten biflod, tvärälven, som har nästan altid
ströming. kanske är det bättre att bestämma kort inan ni ska paddla om hur det
ser ut.
i alla fall är turen från Älvsjöhyttan en rekommendation. här slingrar
sig älven genom mycket fin vildmark.
ser norra karta.  en dagstrip med våra kanoter, kanotvästar, paddlar, kartor och 2x
lokala transport.
4 kanoter SEK 1380
3 kanoter SEK 1160

Hälsningar,
Sico
"

Man har inte roligare än vad man gör på sig./Patrik, road.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0