Magen är som renen, inte nedstigen ännu.

Regn i massor och förkylningen vill inte riktigt släppa än. Men idag blir jag bjuden på en kopp te av Tommy, samtidigt som min man ska traska omkring i regnet utanför butiker och caféer. Vi har en riktigt strikt dagsbudgetering som vi försöker hålla så alla fikor som är gratis välkomnar jag.

Patrik frågade idag om magen trillat ner ännu. Jag får den frågan rätt ofta nu på slutsträckan och jag måste säga att hur fan vet man det? Dom "som vet" säger bara att "det vet man" men det tror inte jag på. Det är som när man frågar norrlänningen varför man inte sett till någon ren. Då svarar dom "renen har inte klivit ner ännu" eller "renen har redan klivit upp". Nog begriper jag att det har något med fjäll och betesmarker att göra, likväl som jag förstår att barnet inuti magen pressas nedåt i slutfasen av en graviditet, men det är uttrycken i sig som man uppenbarligen ska svänga sig med som gör mig galen och förvirrad.

Jag är sådär lagomt diplomatisk och svarar "nej" på frågan iallafall. Då verkar det ju som om jag vet och appearance är ju allt!!! 

//Anna, fortfarande med hög mage.

Kommentarer
Postat av: Elin

Du vet att magen ramlat ner om du kan äta mer och andas bättre, så sa iaf min bm. Men jag vet inte, min mage har ännu inte ramlat ner, frågan är om den någonsin kommer göra det? :)

Kram

2009-05-18 @ 14:24:19
URL: http://elliinh.blogg.se/
Postat av: Anna

Men varken andning eller att inte kunna äta har varit stora problem, det varierar från dag till dag! Nåväl, skit samma, barnet lär ju ska komma ut nån gång ändå =) Jag tror inte att din "ramlar ner", jag tror att du strax kommer kläcka. Kram!

2009-05-18 @ 15:17:31
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: p´s lillasyster

med Moa hade den ramlat ner innan den satt upp?? men med robin hade jag rännskita en kväll i slutet sen efter d sa i a f folk att den hade ramlat ner.... what do i know...

2009-05-18 @ 15:59:11
Postat av: Anna

p´s lillasyster: Jaaaa, du har ju egentligen erfarenhet från två graviditeter men ingen av dina magar föreföll agera speciellt naturligt om du frågar mig. Men jag kan ju alltid pröva det där med rännskitan iofs...

2009-05-18 @ 17:00:07
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0