Hustittarna

Vi var ju på hus-safari i gårkväll. Fan vilka kåkar det finns, men nu är vi också sugna. Det är lugnt att vi får vänta för att jag inte har ett fast jobb, inget att göra. Men det som stör en MEST är att vi för den här trerummaren betalar 7000 spänn i månaden och att vi med en mindra villa i Värmland skulle kunna klara oss med en fast boeandekostnad på mellan 4000-7000 tusen beroende på hur generösa vi vill vara mot oss själva. Det är störande att de 7000 vi nu betalar försvinner ut i tomma intet.

Allt kommer tillbaks till det faktum att jag behöver ett fast jobb. Har idag sökt ett på Hammarö som Handläggare/kurator, med facit av mina tidigare ansträngningar kan jag säga att jag inte kommer att få det här heller. Men eftersom jag denna gång gjorde ett nytt personligt brev (det 5e för övrigt) så måste det ju gå bra. Hur som, Anna skall ha tjejkväll här i kväll och jag får bara vara med till dem börjar bli fulla:-( Sen måste jag gå till dörren och kolla på ännu mer fulla människor. Livet är inte alltid helt rättvist./Patrik, på väg att städa toan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0