Mellanmjölk

Jag tänker inte Twittra, sorry syrran med både FB och en blogg så skulle jag bli heltidsnät nörd. Jag sa iof att jag ALDRIG skulle blogga eller finnas med på FB också å se hur det gick.  Twittrandet skulle dock kunna spela en funktion för de äldre i samhället (förutsatt att dom lägger ner sin teknikfientliga sida som ALLA gamlingar har) genom att vara en slags självrapporterande GPS med inbyggd hälsostatus. Jag kan helt klart se användningsområdet för tex min gamla mamma. När hon är ute och går med sin skräckinjagande sk hund så skulle hon efter vägen kunna rapportera: - vid brevlådan, allt väl, - vid stängslet, allt väl, vid vägen, Wilma sket, osv osv. Uteblir en förbestämd rapport vid ett visst klockslag så vet man att något är fel. Mycket bra, men det overkliga i detta scenario är att lära mamma att Twittra, hon har svårt för sms så det känns lite överkurs. Men tanken är fin.

Annars har jag mest spenderat dagen med att tänka djupa tankar om bla disken och om varför den där omeletten jag gjorde till en mycker försenad lunch ramlade sönder. Som ni förstår så är det inte alltid så att svaren infinner sig och då kanske jag behöver tänka en gång till. Det är inte lätt att vara en understimulerad Vakt/akabumiker- hybrid..../Patrik, i nirvana.

Kommentarer
Postat av: M

Tack för tipset. Jag ska börja twittra, och faan ta er om ni inte hänger med och har koll!!

2009-03-16 @ 18:08:34
Postat av: Patrik

Om du twittrar så kommer jag garanterat att läsa!! Jag har ju faktiskt inget annat att göra.

2009-03-16 @ 18:30:33
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Stefan

Vafan är Twittra förnått? Låter som ett rengöringsmedel för badrum...

2009-03-16 @ 21:37:05
Postat av: Patrik

MEn gymnasieläran, om nu min svärmor har koll på vad det är borde väl du som "hänger" i de rätta kretsarna ha det också??!! Fråga valfri elev..

2009-03-17 @ 08:58:20
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, om du ska LÄSA twittret så måste du själv twittra ;-P

2009-03-17 @ 16:36:58
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Nope, det är inte helt sant. Jag följer vissa Twittrare (klart man hänger med) men fattar inte poängen med det själv.

2009-03-17 @ 17:08:41
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0