Icke-bekväma damen

Jag känner mig väldigt obekväm idag. Jobbet har sugit, nedskärningar i tjänsten och oroligheter i allmänhet. Inte för att det förhoppningsvis kommer att påverka mig jättemycket, jag knallar ju på mammaledighet så smått härframöver ändå, men man är ju alltid rädd om jobbet i dessa tider. Förhoppningsvis får min man ett jobb där han tjänar jättemycket pengar och jag bara kan gå hemma ett bra tag och pyssla på med dotten.

Vidare får vi snart se hur min nya matkreation smakar. Gjord på fri hand. Jag kommer uppvisa det fundamentala attributionsfelet för min sambo snart. Om maten smakar bra är det enkomt min förtjänst och om det blir dåligt tillskriver jag omständigheterna skulden.

Så gör man om man är riktigt obekväm.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0