Vi måste ha gjort fel?

I går hos BM så passade vi på att fråga henne om preventivmedel. Detta har ju inte varit något problem, fram tills snart då vill säga. Hon berättade då om att det kommer att ske en undersökning 6-8 veckor efter förlossningen och att de flesta väntar tills dess med att börja ha samlag (ja hon sa så). Men om vi ville börja tidigare så hade dem inte åsikter om det (?? : oki, va snällt). Däremot så upplyste hon oss om att de flesta vill vänta ett bra tag innan då man är ganska så öm i rumpan (det var här det gick ifrån konstigt till märkligt). - Eh, men vi tänkte ha vaginal sex? eller, rekommenderare du analsex den första tiden, och varför blir man öm i rumpan? Så många frågor så lite svar. Vi kom senare gemensamt fram till att det var slidan hon menade men att hon bara hade svårt att säga det. Hon är ju trots allt barnmorska.

I natt har Anna haft det lite värre tror jag, hon sover ännu då jag tror att hon har haft lite ont och så under natten. Kanske funkade vår stjärtfixerade BM,s besvärjelser? BM kom iaf fram till att vår dotter är som vi, fixerad vid underlivet./Patrik, snart, snart...
 

Kommentarer
Postat av: Tväråna

Snart snart snart snart!!!!! //Väntande moster.

2009-06-16 @ 07:49:57
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Beda

Kul med en barnmorska som inte vågar säga VAGINA..



2009-06-16 @ 09:16:24
Postat av: Patrik

Jaaa, det är lite fel kan man tycka!!

2009-06-16 @ 12:18:19
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: anna

asg Öm i rumpan.... Ja, man kan ju beskriva det på olika sätt. Vilken barnmorska - är hon från ett annat sekel?

kram och lycka till, med både det ena och andra ;)

2009-06-16 @ 17:09:04
Postat av: Jonna

Ha ha ha ha!!!! Det var nog bland det roligaste jag hört! :D

Min mamma säger också "rumpan" men hon är å andra sidan en pryd liten förskolelärare! skrattar

Men jag vet inte vilket ord som är värst... Rumpa eller framstjärt??

Jag frågade min systerson på 9 år vad det heter. Han tittade på mig som att jag vore helt dum i huvudet och så sa han så där självklart: "Men snippa förstås!"

Ja dumma, dumma moster som säger vagina eller mus. ler



Hamnade här av en slump. Men har sällan skrattat så mycket när jag läst en blogg! Mycket underhållande! Lycka till med bebben! :)

2009-06-17 @ 13:59:20
URL: http://lesanglotdesanges.blogg.se/
Postat av: Patrik

Jonna: Snippa ja, min fru envisas med att det är ett bra ord. Problemet är bara att JAG inte förstår vad hon då menar. Gillar mus, alltså ordet. ( eh,också). Välkommen hit då.

2009-06-17 @ 15:49:08
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0