Varför jag inte vill betala tv-licens?

Jo, för att jag inte tål att se på SVT-kanalerna. Och det är dessa som lever och frodas (sanning med modifikation, jag kommer till det) på licenspengarna. Tv utan reklam är deras reklam. Jättefint. Ja, jag kan tänka mig att betala för allmän samhällsinformation till alla genom att skatta för det. Det finns fler saker vi skattar för i det här landet som inte berör mig personligen men som jag kan ställa upp på är allmängiltigt.

Men varför tål jag inte SVT? kanske är den väsentliga frågan egentligen...

Det är för att ALLA som jobbar på SVT klär sig som om dom fått infon om att vara med i tv nån gång på sena80-talet och väntat i samma kläder sedan dess.

Det är för att ALLA har ribbstickade ottomantröjor och lugg.

Det är för att Pekka Heino utgör 98% av tv-hallåorna i såväl ettan som tvåan.

Det är för att även om det skulle vara ett intressant program på kunskapskanalen så är det en repris. På nåt jävla vis har man sett det förut!

Det är för att man använder sig av samma studio till samtliga program i tabloiden.

Det är inte för att alla talar i lågmäld ton (det skulle vara ganska skönt i allt skränigt på alla andra kanaler) utan det är för att volymen per automatik är åtta volymsteg lägre på SVT-kanalerna.

Shit, jag är less på det här nu.
En annan dag ska jag berätta varför ajg inte vill se på dom andra kanalerna heller.

//Anna, tänker inte hälsa på grannen för tv-tittning speciellt ofta längre.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du behöver egentligen bara kolla på SVT nio gånger/år. Melodifestivalen = fyra delfinaler, en semi och en final. ESC= Två semifinaler och en final. /En stolt schlagergeek

2009-06-16 @ 00:23:47
URL: http://cirkusannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0