Ja, det är dåligt väder...

Läser nättidningen och konstaterar att Marcus Birro och Lennart Ekdahl verkar upprörda över att Filip och Fredrik nominerats till "årets nyhetsprogram" med sin valbevakning av presidentvalet i USA. Flams och trams tolkar jag profilernas åsikter om Filip och Fredrik till och Marcus Birro vill gärna att "nyhetsvärlden" skall förskonas och fredas från dessa tramsiga underhållare (som inte heller är särskilt underhållande enligt Birro).

Vad är det med folk? Himmel och pannkaka - har någon sett "Debatt" med forcerade Jan Josefsson i vår? Det programmet är nämligen också nominerat i samma kategori. Och kategoriseras då, om jag förstår det rätt, inte som trams.
Profilernas egna program "kvällsöppet"? Också i samma programform som Debatt ungefär, men näää då. Inget trams. För här får ju Birro själv komma med sina förnumstiga slutsatser i slutet av varje program. Här kan han ofta få flika in hur smart och betänksam och eftertänksam han blivit och fördöma Filip och Fredrik typerna som bara super och småpartyknarkar och flamsar omkring. Väx upp Filip och Fredrik! För det har minsann Birro gjort!

Det är för mig likställt med alla "före-dettingar" (f d knarkare, alkoholister, gängbråkare, misshandlare, kåkfarare osv osv). Så fort dom tagit sig ur sina missbruk, lyckats "gå vidare", utvecklats till "bättre människor" (enligt vem?) så förefaller dom få monopol på åsikter kring andra som är i liknande sitsar som dom befunnit sig i. Men ingen annan får uttala sig. "Jag vet minsann hur det är...för att jag själv..." Vilket jävla hyckleri.

Tv-priset kristallen nominerar fem program i en kategori som heter "årets nyhets och debattprogram". Att det bara finns ett tv-pris där ett av programmen skall bedömas som "bäst" ger en hint om att åsikterna kommer gå isär tycker jag.

Birro har "vuxit upp" och anser sig vara lite mognare och ser inte att man skulle kunna förmedla nyheter genom "trams" (som F & F håller på med).

Och vi, som ännu inte har barn, får inte uttala oss om barnuppfostran, för det vet vi ingenting om. Och när vi har barn så kan vi inte uttala oss ändå för dom som har äldre barn vet minsann hur det är och "vänta bara..." och eftersom jag aldrig varit alkoholist så ska jag minsann lyssna på f d alkoholister som vet hur det är. Det går liksom inte att vinna..... Inte ens ett tv-pris.

//Anna, med alleles för lite vettigt att sysselsätta sig med.

Kommentarer
Postat av: M

Heja! På dem bara!!

2009-06-18 @ 14:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0