Mice and men



Idag flydde jag som sagt till Freddes land. På kortet ovan ser man hur proffsigt jag hanterar min lånade utrustning, men även hur snygg man kan vara när man fiskar.



Fredde envisades med att ta hem sjösallad.


Här är dagens enda gädda. Fredde drog upp den men till mitt försvar så var det jag som sa åt honom vart han skulle kasta. Nu var ju gäddan i fråga inte den största som har huserat i världshaven (se: Skärigen) men det var dock en gädda. (inga fiskar skadades under denna plåtning, dvs, han fick återgå sjön efter  plåtningen).



När vi kom åter till ön så fann vi Freddes andra hälft lätt panikslagen över en inkräktare i huset. Denna giganstiska skapelse, hälften bäver, hälften råtta omkom under mystiska former då han fick hjälp ut i det fria igen.



Väl hemma hos fru igen så kände jag hettan, den kom inte ifrån hennes brännande känslor för mig utan mer av svedan på mina axlar. Jag hade givetvis bränt mig som en dum turist på solsemester. Bilden ovan kan tas för en flört med svärmor och hennes ursprungsland, men så var det alltså inte tänkt. BRUN var färgen jag siktade på.

Nu är frun ute och powerwalkar, själv var jag så tagen av dagens allvar så jag somnade på soffan. funderar stark på att stärka mina aktier hos henne och åka och köpa glass./Patrik, the hotness

Kommentarer
Postat av: M

Din svärmors ursprungsland sätter försåtligt sin prägel på människor då och där de minst anar det! Har inte ett smack med intentioner eller tankar att göra - helt enkelt en naturlag.

2009-06-21 @ 22:12:20
Postat av: Stefan

Ciderkille, powerwalk... vad ska man tro?

2009-06-22 @ 15:41:12
Postat av: Anna

Amatööörsolare ;-D

2009-06-23 @ 12:43:10
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0