Om man vill vara för sig själv en stund...

...så låter man sin man jobba järnet i tre veckors tid med avslutning den soligaste MajSöndagen i mannaminne, sedan släpar man runt denne på ICA Maxi för att handla och bära utemöbler och beordrar honom sedan bygga golv till balkongen. Till sist bjuder man över mysiga människor som vet med sig att medha cider och alkodrinkar att bjussa på. Därefter ser man till att få i honom en extra grogg, tillverkad på spriten man köpte tillsammans i höstas. Och slutligen låter man karln lyssna sig trött, samt rappa och sjunga sig igenom sina favvo-gangsta-rap-låtar samtidigt som han sitter framför datorn. Och VIPS! så har man en hel morgon helt för sig själv. Fantabouluse!

Idag ska vi ut på hemligheter, Patrik är ju ledig och då måste såklart jag underhållas. Bloggandet är därför i farozonen under dagen men om man sitter inne och läser bloggar under dagar som dessa så jobbar man antingen på ett fantastiskt jobb där det finns tid för sådant eller så är tanken att man bör sitta inne och plugga fast glömmer sig lite eller så är man mammaledig. Fast då skulle iaf jag varit ute i vädret.

Återkommer dock ikväll efter en välbehövlig biltvätt.

//Anna, allena på balkongen.
//Patrik, bakis i sängen.

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Hoppas ni får en riktigt mysig, ledig dag i solen ! Min ska jag spendera på skutberget med jordgubbar och en bok =)

2009-06-01 @ 08:25:33
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0