Nu är vår skapare ibland oss (igen)

Då har det hänt igen, vår skapare, eller i allfall en av treeninghetens skepnader nämligen sonen. Jesus har alltså bestämt sig för att åter visa sin skepnad för oss. Vad han vill säga den här gången är lite oklart ännu men jag gissar på att spekulationerna ifrån de religiösa vännerna inte låter sig dröja. Kanske är han här för att mäkla fred mellan nord och syd- korea, kanske för att Susane Boyle bara kom tvåa. Som vanligt så är våra klena förstånd inte vida nog för att förstå hur och vaför han gör som han gör. Men ett är säkert, och det är att  den där restaurangen i Vellinge har stora problem om dem ska få tillstånd för nattvardsvinet till lunchena.

Liten anektot gällande reiligiös dyrkan. "I skolan berättade en doktor i psykologi för oss att om man talar med gud så kallas det för att be. Men om gud svara så kallas det för psykos." Det konstiga är att en stor del av oss har någon form av tro men när något säger sig höra eller se gud så blir alla förvånade. Själv tror jag inte så jag har inga problem att raljera över andras tro./Patrik, inte så förvånad.  

Kommentarer
Postat av: Patrik

Svärmor: Jag hänvisar i detta inlägg till en artikel i Aftonblaskan. Glömde dock att ta med det i inlägget. Sorry.

2009-06-09 @ 13:38:50
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0