Men inte ringer du och STÖR inte...

Telefonen ringer när man sover som allra bäst och man ger sig till och svarar ändå. Om personen i andra änden är någon man känner tar man sig dessutom friheten att låta precis så sömndrucken som man är vilket resulterar i att man får frågan: "Ojdå! Väckte jag dig?" Som sagt, känner man ringaren i fråga brukar jag åtminstone svara "Ja". Och då får man alltsomoftast responsen "Men då får du sova vidare istället, så ringer jag senare...". Och när man lägger på så ligger man där SKITVAKEN!!! What´s up with that??

Ibland struntar personen i svaret även. Men kan svara ja på gfrågan om man sov och andra änden totaligniorerar och fortsätter babbla. Och då fyllde väl frågan ingen som helst mening, eller??

Dessutom. Om det är en myndighet, eller kanske jobbett som ringer mitt i ens sömn, då försöker man harkla till sig och svara så hurtigt och ärtigt som möjligt istället. Så att dom jävlarna inte förstår att man sover!! Det vore ju katastrof! Vad vore man egentligen för slags månniska om man låg och sov när just dom ringer??! Och frågar dom om man sov, så ljuger man istället och svarar att "Nädå, jag har varit i farten länge minsann" eller nåt annat liknande fånigt.

Såhär är det:
Svarar jag i telefonen innebär det att jag är tillgänglig och kan svara. Då behöver man inte ursäkta sig om man ringer olämpligt eftersom det nuförtiden existerar funktioner på alla mobiler som antingen stänger av hela telefonen eller bara ljudet. Och det bör vara mitt personliga ansvar att använda mig av dessa. Däremot får man ta att jag kanske svarar i nattmössan och är lite sömnig, trött eller på dåligt humör om någon ringer. Det tillhör personligheten ni försökt kontakta.
 

//Anna, gissningsvis väckt av telefonen idag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0