Jesus...igen!!

Jag bloggade för några dagar sen att någon hade sett Jesus i en potatishalva i Vellinge. Allt enligt Aftonblades nätupplaga (ref). Nu har det tydligen hänt igen, fast denna gång i fransarna på en matta, även detta i Aftonbladet. En matta hänger på tork utomhus och solen lyser emot den så att den kastar skuggor på planket bakom. Skuggan blidar med lite god vilja en kontur av en väldigt skäggig Jesus.

Vore jag Konungarnas konung, Alfa och Omega, skapare av universum så skulle jag välja att förkunna min återkomst alternativt visa på min existens på ett något annorlunda sätt än på en mattfransskugga på ett plank i ett villaområde någonstans i Svedala. Det är lite som i amerikanska filmer om utomjordlingar, är det inte märkligt att dessa alltid väljer att landa i USA? (liten passus). 19 åringen som har tagit kortet uppger att han har festat ganska hårt den senaste tiden och att han nu fått sig en tankeställare. Jag skulle väl i skuggan (no fun intended) av hans levvende fundera på hur trasig hjärnan börjat bli då sådana tankar dyker upp. Vidare så hade korten på i hans telefon mystiskt raderats eller liknande. Den förklaringsmodell som verkade ligga närmast var ju då att det var något religiöst på G. Det är ju fullkomligt logiskt, ingen annan orsak verkar kunna ligga bakom detta. Det är Gud! Nu ska vi åka och handla, får se om vi hittar Gud i salladen/Patrik, fortfarande inte övertygad kristen.

Kommentarer
Postat av: M

Ja, hade jag vetat det, hade jag väl lagt lite mattfransar i salladen. Må Gud förlåta mig, men religiositeten befordras nog inte av bara ruccola. (men var det inte en liten Jesus i fläskfilén? Eller bara en plågad dansk gris?)

2009-06-12 @ 21:22:05
Postat av: Anna

Same same...

2009-06-12 @ 22:32:26
Postat av: BB

Tja, att du skulle välja att presentera dig lite mer grandiost kan ju ha med din narcissism att göra kanske? =P



Killen med fotot bar nog troligen följande diagnos: 303.00 Akut alkoholintoxination.

2009-06-13 @ 17:41:44
Postat av: Patrik

Tror du verkligen inte att Jesus själv lider av att tro att han är jesus??

2009-06-13 @ 19:08:34
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: BB

Han lär ju ha gjort det där när romarna korsfäste honom om inte annat.

2009-06-14 @ 09:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0