Ensamdag.

Det är jätteskönt med en ensamdag. Patrik har åkt för att byta bromsbelägg och skivor och jag fick en ny deckare, ett halvkilo godis och fritt spelrum att städa hur mycket som helst. Nu återstår bara golvtorkning och sen är städningen klar. Godiset är till hälften uppätet och jag mår lite illa nu. Jag fick stora glädjeyran förut och trodde att värkarna startat men efter att jag lokaliserat smärtan samt lagt ihop två och två förstod jag att det bara var dags att ställa undan godisskålen.

Efter golvvården tänkte jag ta en promenad och sen lägga mig med min nya bok. Mycket mycket pensionärsaktigt och väldigt väldigt skönt!

Tidigare idag köpte vi en ny hoodtröja till P eftersom vi båda är jävligt less på den han har. Tricket för mig nu, efter att jag prövat den själv, är att antingen få honom att inse att vi bara måste köpa en till mig också och därmed riskera att se ut som husvagnssemesterfirare eller att övertyga honom att hans gamla fortfarande faktiskt är helt funkis och jag kan använda den vi köpte istället, så inte den förblir oanvänd alltså.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Nu tycker jag det är dax för en bebis ! Skulle tippa på att idag är dagen då hon kommer =)

2009-06-11 @ 07:17:09
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0