Det kommer sätta igång.

Kanske borde man sagt datum för födseln tidigare. Aldrig förr har så många ringt eller messat för att surra om så lite. Men det är jätteskoj! Tyvärr har vi inte ett besked om ens känningar i musmagetrakterna. Allting är som vanligt. Däremot finns det en liten bitter sida med att människor vet om att det snart är dags. Allting man säger att man ska göra härleds till graviditeten och den stundande förlossningen. Några exempel från igår och idag:

-Jag har diarée innebär att värkarbetet snart kommer att starta.
-Jag sover middag i två timmar innebär att kroppen ställer om sig för att orka med en förlossning.
-Vi har köpt jordgubbar innebär att  kroppen söker föda som är lättbearbetad då förlossningen snart sätter igång.
-Patrik ska jobba några pass i veckan innebär bara att jag kommer föda just dom tiderna.
- Att jag är glad/ledsen/sur/arg/uppgiven osv. är hormonrubbningar som sker inför födseln.
-Jag vill inte skala potatis är bara ett tecken på att snart sätter det igång.

Nåja, vi kan fortsätta ievigheter och förmodligen är allting en sammanblandning av realism och vanlig skrock. Som det mesta här i världen alltså. Det är ungefär som när människor gissar barnets kön. Det är lix i runda slängar alltid så att det är 50% chans att man har rätt. Och att förlossningen kommer att starta inom en tidsrymd av två veckor kan man enkelt satsa en slant på då chansen är ca 98%. Dröjer det ännu någon dag prickar man 100% rätt, men då är det ju ingen spänning.

Men fortsätt gärna att ringa eller kommentera bloggen, vi känner oss superpopulära och får vi bara göra det en gång i livet kommer vi suga på den karamellen så länge det bara går. Dessutom är det lite skoj att få prata med alla ;)

//Anna, fortfarande bara ett kylskåp utan ens en sammandragning.

Kommentarer
Postat av: Anna

Okey, men vi kan väl vara överrens om att ut kommer hon ju .....

nån gång ;-)

Som min barnmorska sa (på min tid)

Du kan trösta dig med att ingen har stannat kvar därinne iaf ;-)

2009-06-08 @ 18:59:18
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Stefan

Det är inte så att ni bara låtsas?

2009-06-08 @ 20:58:09
Postat av: Älsta Sis

Såklart allt ni gör nu är kopplat till att förlossningen snart startar. Och allt du gör/säger/känner sen är för att du just fått barn. Och allt ni gör resten av era liv är för att ni är föräldrar. Sluta tro att ni har nån egen vilja - det är kört!

2009-06-08 @ 21:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0