Det är en blåsig sommar vi har

Då har vi avlagt vårt sista besök hos barnmorskan, eller vårt sista besök innan den planerade födseln. Barnet låg där det skulle, detta bekräftades av barnmorska nummer två som dubbelkollade. Skönt, då är det bara att breza och nysa så är vi föräldrar.  Annars har vi spenderat dagen med att köpa två nya linnen till frun samt titta på vårt blivande gym. Det håller på att byggas nu det är därför vi inte kan träna. Men vi kommer ju givetvis att träna där sen, dem ska tydligne ha barnpassning där också så vi lär inte komma undan.

Jag har även förundrats över tre tjänster på en arbetsplats som jag ämnar söka. De vill ha in ansökningarna via snigelpost?? shit, frågan är om man vill jobba för en sådan organisation, om de inte ens har datorer så undrar man ju lite över hur det står till med löneutbetalningar och Internet-tid på jobbet?!! Dem skall få en chans i alla fall, mest för att jag inte har annat för mig idag.

JAg vill ha säkra tecken på att förlossningen är i faggorna. Detta så jag kan planera mitt liv en anings. Jag behöver minst ett dygns förvarning så alla ni mammor därute, ge mig tips på tidiga förlossningtecken. Vinnande bidrag får delta på en förlossning./Patrik, lovar en hel del. 

Kommentarer
Postat av: Älsta Sis

Säkert tecken på en (normal) förstagångsförlossning: den sätter igång. Värkar och sånt, alltså. Sen tar det minst ett dygn innan bebbe är ute. Säkra tecken på att en förlossning sätter igång innan den verkligen börjar: finns inga. Jag vill gärna vinna det där priset - helst vill jag vara med på min egen förlossning. Gärna imorgon tack!



(I love att ni hela tiden frågar om råd på er blogg, jag är BÄST på att vara Messerschmidt!!!)

2009-06-05 @ 18:09:49
Postat av: Anna

Det allra säkraste är att det börjar göra JÄVLIGT ont!

Annars så kan jag påminna mig om att jag en två-tre dagar innan, började "boa" väldans. Man fixar med saker hemma, bäddar baby-sängen, tvättar baby-kläder, packar väskan, köper det sista som man skjutit på etc. Jag tror att det sjätte sinnet vi kvinns har anar något... Men det är ju jag då, som är lite häxa ;-)

Näe, seriöst, jag har hört det från fler.



Sen är det ju den berömda slemproppen, som ska släppa, då brukar det vara 1-3 dagar kvar.



Eller vattnet går, fast det händer inte alla.



Eeeee, jaa, jo nu kom jag på ONT i ryggen, nereryggen det brukar vara ett tecken på att det börjat.



Nu kommer jag inte på mer...



Jag förväntar mig att nåt händer snart iaf ;-

Telefonen är igång dygnet runt.

2009-06-05 @ 18:14:51
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är väldigt roligt att få alla Messerschmidtsråd av alla oxå, vi dissar ju dom flesta i enligthet med lyckligaparetkonventionen. Dock är det en mycket roligare form än bebisforum tycker vi. Så tack igen ;)



Tyvärr har jag "boat" sedan sexton års ålder, ja förutom med bebisgrejjer men dom införskaffades för någon månad sedan...



BM sa idag att hon jobbar på förlossningen på midsommarafton så vi kanske ses då... Pessimist.

2009-06-05 @ 19:02:31
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha det är ju PRECIS det man vill höra...

2009-06-05 @ 19:38:12
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Åsa W

hahahaha jag säger såhär, plötsligt händer det. Och hahahahaaa det börjar göra JÄVLIGT ont!!! ;-)

Fast man hör ju, och vet därav, att det finns alla varianter. Endel bara åker ju in med lite spänningar och är öppen tio. Nåväl, inte jag. Men då vet jag numera vad smärta är =D. Tjohooo!

2009-06-05 @ 22:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0