Ännu lite mera barn dårå...

Alltså, ni får faktiskt stå ut med ännu lite mera barnbloggeri innan det här har landat lite. Vi fick komma hem idag från den där institutionen där dom fasthåller föräldrar med blod- och sömnbrist samt små, små (jävligt små) barn som skämtar till det och andas dåligt sina första sekunder i livet. MEN, nu äntligen fick vi landa hemma och ja, Isabel alltså, det kunde lix inte bli nåt annat namn. Hon var en sån. Och hon är helt fantastisk och jag har gjort halva själv.

Här är min lilla familj, mätta och sömniga allihop. Även Isabel. Hon är nämligen en naturbegåvning på ammeriet och har trollat till mina tuttar så dom är om möjligt ännu större än förut. Tjejen i mitten av bilden är den enda av oss som ser någotsånär fräsch ut men hey, det är bara två dygn sedan vi maxade oss igenom ett rådjävulskt adrenalinrace. Patrik gjorde nästan en större insats än jag genom att lyckas hålla sig från att skita när det var som allra värst för mig. Bragdmedalj tametusan, jag hade ALDRIG klarat av det där utan honom...

Vi har även haft våra första hemmabesök i form av moster Lotta först ut och sedan de numer äkta makarna till grannfolk vi har här i trakten och nog tror jag det sög lite i bebismagen på frun i huset när Isabel visade sin allra charmigaste sida.

Näpp, jag ska gå och snutta lite på min dotter och låta henne äta lite till och sen tror jag att jag och Patrik behöver maratonsova med amningspauser. Jag återkommer med en liten rolig förlossningsanekdot (lovar att varna känsliga readers innan) imorgon. Vilken cliffhanger va?!!

Sen kommer vi så småningom fortsätta blogga om andra saker oxå, det kanske dröjer lite dock...

Alltså, dom är så sjukt snygga.

//Anna, faktiskt lyckligast i hela världen.

Kommentarer
Postat av: Maria Westh

Isabel är ju så underbart gooooo konstigt om man inte blir bebis sjuk :)och fruktansvärt SÖT oxå.

Hoppas ni får sova inatt.

Kram på er

2009-06-24 @ 22:55:47
URL: http://alskadestaffar.blogg.se/
Postat av: p´s lillesyrra

jättefina kort på en jättefin familj! ska bli kul o träffa er snart! tar med bilder på lilla Isabell imorron till farmor för hon håller på att kissa på sig av längtan!

(o anna du ser otroligt fräch ut 2 dagar efter maraton ifrån helvetet, du skulle sett mig...)

kram på er o pussa på lillan ifrån den unga oförstörda fastern!

2009-06-24 @ 23:40:54
Postat av: Anonym

Håller med föregående talare... fina kort... Min bror ser dock trött värre ut.



Hmm... Nu när namngåtan är löst, återstår bara stavningen. Har sett två förslag hitils (på TVÅ inlägg), därför ger jag ett tredje förslag: Isabelle



( Finns för övrigt med i följande inlägg: http://lyckligaparet.blogg.se/2009/may/vad-skall-hon-heta-kom-med-forslag.html#comment )



//Farbror

2009-06-24 @ 23:56:15
Postat av: Sarah

Ni är en underbart vacker familj :)

Kärlek till er

Kramar

2009-06-25 @ 06:11:42
Postat av: Anna

Underbara kort, på en underbar Isabell m familj...

Och Anna det borde vara förbjudet att se så snygg ut efter att man klämt ut en 4 kg´s ;-)

Och jag håller med dig, att bror inte sket på sig, borde verkligen ge en bragdmedalj!

Från den KLOKA fastern

2009-06-25 @ 07:14:34
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: p´s lillesyrra

jaja jag vet stavat fel men skit samma...

2009-06-25 @ 08:44:04
Postat av: Anna

Tack, jag försöker välja bilder där jag inte ser ut som ett ras, eller åtminstone där Patrik ser tröttare ut än jag ;P



Farbrorn, en klubba för namnet är din.

2009-06-25 @ 10:25:35
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0