Ännu ett gravidförbud.


Jag blev ikväll medryckt till en första 25-årsfest (i Torsby firar vi minst tre vardera) för Sarah på Norrstrand och brudarna fixade käk och trevligt sällskap samt en fotbollsmatch där danskarna gick och vann.

Eftersom Patrik redan lagat middag till mig i ett försök att impa på mina vänner så fick jag knappt i mig ens en liten brödbit av tjejernas kulinariteter men fint såg det ut och det är väl huvudsaken.

Ju gravidare och därmed nyktrare man är, jämförelsevis med alla andra på en fest, desto mer fantastiska citat kan man samla på sig under en kväll. Johanna, amatörpsykolog för kvällen hade införskaffat en ny, fin hårmojäng som gjorde håret "hollywoodish" och jag blev mycket intresserad av att köpa en själv då den uppenbarligen hade många användningsområden.

Sarah, kvällens värdinna och tillika födelsedagsbarn däremot, påpekade att en sådan locktång passar sig nog inte för mig att använda och jag borde nog undvika den som gravid. Ja, just det. Utan närmare förklaring än så.
Jag bör inflika att jag har haft en fantastisk kväll och det enda som kunde gjort den bättre skulle i så fall varit en förlossning, min egna helst.

Jag skjutsade just in brudarna för festligheter på krogen, avstod dock själv att köa i regnet under nationaldagen och körde hem. Utanför krogen där stockholmsvakten jobbar såg det kaosartat ut och jag antar att Patrik kommer behöva sova en bra stund innan eventuellt bromsbyte imorgon.

//Anna, lite nöjd över att få vara gravid och åka hem.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad händer om du använder locktång då?

Kan babyn födas med krulligt hår? ;-P

2009-06-07 @ 11:56:31
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Precis. Det var det jag försökte utröna men det var inte det l'ättaste efter att dom hällt i sig en flarra vin var ;)

2009-06-07 @ 13:45:30
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0