Regn alltså.

Jag tog en rask promenad. Kolla in väderleksrapporten för Karlstad. Mina mjukbrallor väger säkert fem och ett halvt kilo. Av allt vatten alltså. Så i brist på annat att blogga om pratar vi alltså väder igen. Det här är ett fenomen som förenar nationen har jag kommit fram till. Ingen annanstans talar vi så mycket om väder som i norden. Testa i medelhavsländerna eller mellanamerika bara; Jaha, så nu var det soligt och varmt igen ja. huga huga!

Nej, det är förenande pga att det är det mest socialt accepterade att prata om med en vilt främmande människa samt att vi har sådana omslag i väderleken både lokalt och geografiskt att det alltid går att prata om vädret.

Tv 4 har numer t o m en väderkanal där man enkomt pratar väder, hur det har sett ut (ja, what´s up with that?? Hur vädret har varit vet man väl redan??) och hur det kan komma att se ut i framtiden.

Men jag förstår det. Pratar man i ett om pruttdroppar och färg på bajs och klängperioder och barnvagnar och vikt och längd på barn, då välkomnar man lite hederligt väder och vind-snack nån gång inimellan.

//Anna, humör efter väderlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0