Oh no he didn't !!!

Idag har jag som vakt vart rebell, ELLER uttråkad, ELLER som har jag äntligen bränt den där sista kretsen som gör att jag kan fungera bland folk då jag är iklädd uniform.

Jag har idag gjort en eller fler av förljande saker:

- Sagt "konichiwa" till alla med ens ett avlägset asiatiskt utseende, givetvis levererades det med ett stort leende och avsmalnade ögon.

- Struntat att leka vaktmästare och inte kört kundvangnar eller plockat skräp. (jag är VAKT inte vaktmästare, batongen skiljer oss åt).

- Börjat en diskussion med en norsk kund som lånade en rullstol med att säga - jag tänker iaf inte köra runt din mamma i den där. Och efter en stunds granskande blick på omnämnda mamma sagt - If you break it you buy it, och gått därifrån.  

- Svarat alla norrmän (det är 97% norska kunder på centrumet) på engelska, och artikulerat överdrivet så där som man gör om det är någon som säger att dem inte kan engelska.

- Skrämt en kund som utlöst nödlarmet på handikappstoan (görs HELA tiden men det är aldrig någon som har rört den knappen och det är aldrig någon som är i nöd) med att polisen kommer att komma till platsen för att göra en anmälan om "falsk nyttjande av larmanordning".

- Försökt att få en anställd på den gigantiska godisbutiken att neka kraftigt överviktiga personer att handla med motiveringen "om du på systemet var lika full som du är tjock så skulle du åka ut".

Som sagt, ge mig ett jobb där föraktet inför min arbetssitoation inte går ut över andra. /Patrik, lite bättre.   

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra där ;-D

Får se hur länge du har kvar dit jobb nu då ;-P

2009-07-25 @ 21:47:22
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0