Nyhetsflödet

I världen har följande hänt de sista dygnet:

- Litauen: Hmm, jag tror jag hoppar över den här storyn, den är för uppenbar.

- Svininfluensan: I september kommer de första leveranserna av vaccin mot influensan. Influensan beräknas (enligt en smittskyddslägare i Aftonbladet) att drabba mellan 20-50% av befolkningen. Jag är inte den som brukar nojja över sådana här larm men nu har jag ju en liten dott hemma och hon lär enligt uppgift fara väldigt illa av ett sådant insjuknande. Borde jag ringa någon?

- Nicklas Whalgren: Uppger att han förstår att man kan bli trött på hans familj, SKÖNT att någon i klanen har insikt. Nu är ju bara frågan vad vi skall göra åt dem?

- Texas: En 14- årig pojke träffades av blixten men överlevde. Eftersom övervakningskamror där är vanligare än sjukvårdsförsäkrade medelinkomsttagare så fastnade händelsen på bild. Det är en mycket gryning upptagning som dessutom är filmad på håll. Men pappan hävdar med en gudsfruktig envishet att han strax innan blixtnedslaget ser två mörka skuggor som smälter ihop (eller liknande) till ett i hans son. Detta skulle då vara änglar som så att säga går in och täcker skott (för att andvända en bögterm, (Litauen)). Jag kan aldrig få nog av att håna dessa människor.

- Fisk: JAg har en stor respekt för gäddor och deras tänder. Men att gösar skulle vara farliga var nyheter. I brist på kustland och därmed hajar så har Schweiz tränat upp en gös för att attackera badgäster. Den gjorde det med sådan framgång att polisen fick sätta punkt för dessa framfart med en harpun.

Nu ska jag jobba en sväng till./Patrik, inte alls uttråkad

Kommentarer
Postat av: Anna

Shit va bra, nu slapp jag läsa tidningen ;-D



Fast på nyheterna i morse så pratade dom om

massvaccinering från i höst och att typ alla ska vara vaccinerade innan nyår......?

Den som lever får se..

2009-07-15 @ 08:57:18
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Hörde just att barn under 2 kommere inte att få vaccinationen, dom hinner inte testa klart det på så små barn.

Så nu vet ni..

2009-07-15 @ 09:03:03
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmmm, tack svägerskan. Jag trodde du kände din bror nog så väl att inte stressa upp honom ytterliggare. Eller är vi okontant du och jag?;)

2009-07-15 @ 11:07:53
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Lösningen för er är ju enkel, så länge du ammar henne får hon ju din motståndskraft, så om du får vaccin så är det ju löst.

Fortsätt att tutta henne heeeela hösten bara ;-P

2009-07-15 @ 21:17:46
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0