Ja, jag lever.

Går igenom lite kort från strax innan och efter Isabel kom till världen. Jag ser verkligen inte klok ut! It appears as if jag trillat in i det där mamma-modet: Fett, ofärgat hår i obefintlig frisyr. Tio kilos blek övervikt som inte ens döljs med gamla mammakläder, trasiga mjukbrallor och sönderslitna jympaskor. Inte en mascara så långt ögat når och kläder som var moderna på tidigt 2000-tal (jag vet, nu låter det som om jag varit gravid i nio år och inte nio månader men det där sista uttalandet beror på övervikten). Dessutom har jag inte heller brytt mig om att göra speciella saker bara för mig. Jo! En mellanöl på Coffehouse by George i veckan med Mickaela, det var min sommar. Inte för att det retar mig jättemycket, jag menar jag är ledig av en anledning, jag ska ta hand om barnet. Men att se ut som fan samtidigt vet jag inte hur länge jag kommer undan med. När vi får lön igen är det dags att tagga inför autumn 2009.

//Anna

(En kompis sa en gång att hon ville vara supernöjd och ha "den perfekta kroppen" en gång innan hon födde barn. Mitt bemötande är detsamma som då: Se till att bli med barn! då kommer du uppleva att du hade den perfekta kroppen innan...)

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Haha, bra sätt att se det på ! Jag ska disponera min "perfekta" kropp nu innan det är för sent... Beach 2009, Here I come... om nu solen kommer tillbaka vill säga !?

2009-07-19 @ 18:10:30
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0