Folktandvården

Då har jag temporärt löst det där med tanden. Jag kröp till korset och ringde folktanvården, det tar kraftigt emot. Det är nog mest för att Emil Santos i Husby hade ett minst sagt omilt handlag med barn och ungdommar, eller interner som han kallade oss. Hur som helst, 780 spänn fattigare, men det är ju skit samma för jag slapp pynta nu och då känns det ju iaf inte dyrt. Däremot så vart det bara en tillfällig lagning då tanden i sig är typ slut, så jag skall nu välja mellan DYR rotfyllning eller billg(are) urdragning av tand. Yipeee, lucky me som får välja.

Eftersom det här är våran blogg och inte allt i våra liv är glitter och glamour (hör och häpna) så kan jag ju meddela att vi även idag har städat och vart på stan (Anna och Isa, pappa fick vara hemma) och fikat. Nu återstår bara matfrågan, den eviga, och den pucken har jag med sval hand lämpat över på lilla frun./Patrik, bekväm, inte lat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0