Bitterblogg.

Dagen har innefattat långpromenad över flygfältet, brunch hos mor/svärmor/mormor med tillhörande kusinpåhälsning och ett snabbt besök på banken för att inkassera pengar från inbetalad bilförsäkring (vilka försvann på en gång då kontot var övertrasserat).

Jag börjar bli riktigt uttråkad och hamnar gång på gång i alla mammafällor såsom att jag tycker att ingenting handlar om mig längre, det är bara bebisen som gäller (vilket iofs är sant, min person krymper mer och mer för tid finnes bara till mödraskapet för tillfället), jag är tjock och ful (men det är som vanligt okej eftersom jag födde barn för fyra veckor sedan, BLABLABLA) och jag längtar efter en utmaning intellektuellt eller stimulans i arbete av något slag. Men varken tid eller ork finnes. Riktigt tråkigt helt enkelt och som ris på kakan skall vi äta pyttipanna till middag. Bara blodpudding är mer barnfamiljspraktiskt tråkigt (även om jag tycker att båda maträtterna är goda).

Samtidigt drivs jag av min sedvanliga vilja att vara bäst på precis allt så att börja jobba, helamma, plugga och skriva en bok samtidigt verkar inte riktigt fungera i praktiken. Då får jag väl nöja mig med att vara bäst på att vara mamma åt Isabel. Även om det ensamt är väldigt tråkigt för tillfället.

//Anna, lite uttråkad.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det blir bättre.

Och Anna, du är INTE tjock!!!!!

2009-07-22 @ 18:59:18
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Inte ful, heller !!

2009-07-22 @ 18:59:51
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack ;) Jag ska skärpa mig. Och det är inte varje dag jag vältrar mig i självömkan, jag får trösta mig med det.

2009-07-22 @ 21:29:05
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0