Ang. inlägget under.

Jag verkade slinta på tangentbordet. Dott:en stavar sitt namn med ett l. Isabel alltså. Mammas SMÅ öron och örsnibbar har hon, resten verkar tillhöra fadern. Hon gillar för närvarande varken napp eller tumme (fast nappen är substitutet) hitintills utan det är bara äkta vara som gäller. Vad kudde anbelangar är det nog som farbror säger - mest en fråga om kosmetik - och ungen kullrar ändå runt så mycket så hon ligger onte still i en kudde inte. Men om vi börjar se deformationer i huvudet får vi överväga det också.

Ja, råden är många, men redan efter två veckor börjar man känna till sin figur lite. Jag blev även inbjuden i en föräldragrupp och jag tackade jag till en provomgång. Det blir väl antingen till att sitta och jämföra ungarna (vem som gått upp hur mycket på sistone, vem som ammar och inte, vilket barn som skriker och inte och i så fall varför osv osv) eller så finns det föräldrar som man faktiskt synkar med som personer och inte bara för att man har barn gemensamt. Jag ska ge det en ärlig chans och försöka vara öppen fast jag egentligen tycker att det är ett konstigt påfund. Dom som "mammagrupperar" sig bara för att man har barn i samma ålder och inte för någon annan skull.
Dessutom är jag väl lite rädd för att få fördömande blickar när jag berättar om hur fantastiskt det kan vara med en kall Carlsberg hof på eftermiddagen på balkongen. Sådär så man blir lite småslirig efter en halv. Ve och fasa! (Detta var vad som inträffade igår nämligen och det var underbart). Sånt pallar jag nämligen inte riktigt.

Jag kan förstå om man har skralt umgänge men i vårt fall verkar man inte behöva sitta ensam om man inte vill. (Vilket innebär att vi har underbara vänner och släkt). Redan i dag har vi hunnit med ännu ett besök i form av farbror Fredrik med fru från Skärigens vatten. Och mer kläder it is. Superbra!

Nu ska jag avlösa min man i soffliggeri. Han ska på hemliga uppdrag och jag tänker inte gå ut idag heller eftersom värmen är för het för stora delar av familjen.

(Det här är så jag föreställer mig pappaträffar - lite mer laid back style - men jag har haft fel förr)

//Anna, lite lat också.


Kommentarer
Postat av: den unga fastern

Mycket gott med öl, jag tog min singha när jag kommit hem igår : )) Lycka till på mammaträffen, hoppas det blir roligare än vad jag hade det!!

2009-07-02 @ 12:34:36
Postat av: beda

Lilla Isabel är inte så liten alltså! :)

2009-07-03 @ 11:47:48
Postat av: Anna

Lilla Isabel är inte så liten nej. Hon väger nu 4,1 kg och har vuxit till 54 cm. Men så är päronen inte så små heller ;)

2009-07-03 @ 13:47:54
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Beda

Vilken baddare! :D

7 cm längre än Kärran!

Undrar hur mycket de växer på längden, eller hur snabbt menar jag kanske..Lär ju inte gå i samma takt som på bredden..

2009-07-03 @ 20:27:36
Postat av: Patrik

Beda:

7cm längre?? Men inte födelselängden utan nu, på efterkoll alltså. Hur lång är kärran vid sista mätning alltså? Nää vår Dott är rätt smal, alltså med bebismått mätta. Vi funderar på vilken typ av ätstörning vi kommer att ge henne. Just nu lutar det åt bulemi.

2009-07-03 @ 22:26:34
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0