Varning för smörigt inlägg!!

"Ni känner alltså döttra sparka utåt sett? Ja ni fattar, på magen.

Anna: en sjuksköterska sa till mig att jag kommer ångra mig att jag vill att bebisen ska få fart därinne, för när den väl börjar sparka så är det bara jobbigt efter ett tag. Är det så?"

Denna kommenter skrevs på ett av våra blogginlägg. Här kommer svaret, du anonyme spörsmakare:

Jag har en teori om graviditeten som såklart bara kan vara subjektiv. Vad gäller mig då så har jag haft en oförskämt lätt och enkel graviditet. Och vad sparkar inne i magen anbehangar så nej, jag skulle aldrig ångra att bebisen fått fart. Även om hon får mig att gå på toaletten var 40e minut HELA nätterna. Inte heller då det tar tre minuter istället för tre sekunder att vända på sig och få en bekväm ställning. Jag har blivit tjock och lite ful nu i femte månaden, men så fort jag känner henne inne i mig blir jag helt disneylycklig och fånler alldeles för länge och gärna vid fel tillfällen.

Jag börjar få ordentliga foglossningar och måste sova tidigt på kvällarna, kan inte flytta 150 kilos bord ensam längre och är alltid anfådd. Jag har känt den blivande fadern i sex månader, varit gravid i fem av dessa. Och nej, åter igen, jag ångrar inte en enda sekund att jag velat att hon skall höra av sig. Hon är ju våran, gjord av oss. Det kan liksom inte bli bättre.

Sockersött så man kräks i neon.

MEN glöm inte att det är vår jävla rättighet att gnälla över små bagateller som sömnlöshet och foglossningar. Den ska ju ut också. Och det tror jag blir en helt annan historia.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Tesse

Sockersött så man kräks i neon.



Anna.. Du måste förklara för mig VARÖR du inte kan vara lycklig över din lilla bäbis utan att skriva nån sån där konstig ursäkt? Det är sockersött me bäbisar...

2009-01-22 @ 21:26:27
Postat av: Anna

Det är för att jag ALLTID måste vara tuff och ball. Och gärna trycka ner andra för att framhäva mig själv. Vi har ju diskuterat det här!! ;P

(och, jo, bebisar är sockersöta. SÅ sockersöta att man kräks i neon)

2009-01-22 @ 21:59:50
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Och jag är ju såklart JÄTTELYCKLIG över bebis, framgår inte det??

2009-01-22 @ 22:45:57
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Oskar

Det var alltså min fru som valde att vara anonym, jag väljer här att "outa" henne, dock med eget samtyckande då anonymiteten var oavsiktlig. Puss på magen (även din patrik) btw, sittning idag var fet. Frugan hälsar även att inlägget var av ren frågekaraktär o inte innehöll element av syrla utan att hon längtar efter bebisspö.

2009-01-23 @ 00:21:18
Postat av: Anna

Jag vidhåller att även mitt inlägg inte alls inehåller syrligheter mer än min personlighet åtminstone. Jag blir överväldigad när jag äntligen får svara på bebisfrågor (innan har ingen frågat MIG någonting konkret). Jag är lite rädd att jag (som vanligt) är missförstådd. Men det får en ta;) Hälsa frugan!

2009-01-23 @ 08:56:20
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0