V 19 + scientologi



Idag påbörjas V.19. Detta är inte enligt den Gregorianska kalendern utan mer för fostret i Annas mage. Den är enligt alla som kan något om sån här (dvs inte jag) nu 12cm lång och väger som en större hamburgare.

I min tristess igårnatt så kollade jag lite på nätet, jag hade fått för mig att jag ville förkovra mig lite i scientologi. Jag kollade runt lite om deras läror och om religonens ursprung och kom fram till att dom är helt galna. Hubbard, grundaren kom på att han skulle starta religionen genom ett bar- vad. Ni vet, en enhet för mycket och så vräker man ur sig - jag lovar dig att jag kan starta en religion osv osv.  Sagt och gjort, så han tog sina funderingar kring självhjälp som han hade lite lösa tankar kring och sen kopplade han ihop det med sin fascination för science- fiction och vips så hade han en religon. Detta snuddar lite vid vad mitt förakt för självhjälpsmänniskor grundar sig i,  vilseledande av sökande och osäkra människor. Eller som Marx sa - "religon är opium för folket", och vi vet ju alla att knark är bajs.

Hur som helst, det fanns ett kul men skrämmande klipp med Tom Cruise då han intervjuvades av Matt Lauder angående en annan Hollywoodstjärnas beroende och dennes kamp ur det. Tom gick i klinch med Matt genom att förminska psykologin samt psykiatrin till användadet av psykofarmaka. Tom lät minsann Matt veta att han hade studerat det här så Matt ägde inte rätten till en egen åsikt. Ju mer Tom pratade ju mer slog det mig, han har ju inte åldrats ett dugg sen Top Gun/Patrik

Kolla gärna in klippet säk på youtube  "http://www.youtube.com/watch?v=z0_AO1wsGDE&feature=related"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du nu håller på att spana in religioner har jag ett tips om en faktiskt ganska rolig dokumentär.

Den heter Religulous och han som gjort den heter Bill Maher. (finns att ladda ner på pirate bay)

2009-01-13 @ 20:09:45
Postat av: Thessan

Om du nu håller på att spana in religioner har jag ett tips om en faktiskt ganska rolig dokumentär.

Den heter Religulous och han som gjort den heter Bill Maher. (finns att ladda ner på pirate bay)

2009-01-13 @ 20:15:16
Postat av: thessan

Om du nu är inne på religions frågor se dokumentären Religulous av Bill Maher. (finns att ladda ner på piratebay)

2009-01-13 @ 20:28:45
Postat av: Anna

Jag tror att Thessan försöker säga dig nåt?

2009-01-13 @ 21:00:39
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Patrik

Thessan: Tack för tipset, kanske skall starta en egen så man kan få bli rik någon gång.

2009-01-13 @ 23:57:33
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: ChristianB

Freud sa om religioner: "Gudstro är inget mer än sublimerad faderslängtan, projicerad ut i tomma intet."



Passar bra tillsammans med Marx. =)

2009-01-15 @ 11:12:01
Postat av: Patrik

Han var inte heller så dum han...

2009-01-15 @ 11:53:28
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0