Statistik.

Idag fick jag svar på varför det var så viktigt att fylla i en alkoholenkät första gången på MVC. Det berättades fina statistikhistorier på nyheterna i morse. Så, that´s why I guess.  Jag fyllde inte i den. Mest av princip faktiskt. Eftersom jag anser att statistik är så lätt att vrida och vända på så att det låter "bra" eller "dåligt". På nyheterna sades det iallafall att år 2004 drack en av tre kvinnor under graviditeten. Låter inte alls bra tycker jag. Hur vore det om vi istället rapporterade om att två tredjedelar av alla gravida kvinnor under 2004 höll nolltolerans på alkoholintag. Lät mycket bättre tycker jag. Nu ska jag jobba. Igen. //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0