Som förr i tiden. Fast ändå inte...

Poppar förfeststämningsmusik. I natt sov jag tretton timmar efter ihärdigt (rätt nyktert) festande i Köpenhamn. Den timmen jag fick spendera i vaket tillstånd med min pojkvän var också fantastisk. Så flög jag alltså hem, träffade Tesse, åt lunch med henne, ringde Malin, fikade hos henne, drig hem och drog på sig partystass igen (dvs samma kläder som jag använde i Danmark eftersom jag inte kommer i nåt annat) och nu skall jag på inflyttningskalas hos Träsket.

Stressnivån är skyhög, sömnen är inkonsekvent och mat har jag glömt vad det egentligen är för något. Så det känns som i gamla goda tider. Förutom att jag är trolovad och på smällen. Men det verkar ju  hur funkis som helst hitintills.

Till alla er som kommer med gåvor till vårat geni till dotter vid hennes födelse:

Köp inte pluttpluttekläder. Det lånestal jag från Malin idag i tacksamma mängder. Köp hellre lite för stora kläder.
(I denna stund suckar alla "Det-här-hade-jag-kunnat-berätta-för-dig-låååångt-tidigare-lilla-gumman-föräldrar" men jag ville komma på det själv vilket ni säkert också suckar över.)

Nåja, det var jättemysigt att ha Tesse här på snabbvisit och nu har hon LOVAT att komma på en partynatt innan vi flyttar på oss söderut.

Maken är kvar i storstan och jobbar, sparar  på slantar, bråkas med sin fru via telefon samt är världens mest fantastiska människa.

Så ser det ut på hemmafronten. //Anna

Kommentarer
Postat av: Patrik

Fint skrivet lilla frun, du får behålla ditt jobb som närmast sörjande (dvs min fru).

2009-01-31 @ 19:58:49
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0