Så det här är vad ni har pysslat med??!!

Nu vet jag varför de som är mammalediga eller sjukskrivna eller dylikt inte hinner med vardagen. DOM SITTER I KÖ TILL FÖRSÄKRINGSKASSAN!!!!
Jag har hitintills i livet lyckats med konststycket att slippa arbetsförmedling, a-kassa och försäkringskassa. Så jag kommer nu att be alla så ödmjukast jag bara kan om ursäkt för att jag inte förstått vad ni hållt på med under er tid som mammalediga, sjukskrivna eller arbetslösa. Nu förstår jag att ni suttit i köer hela den där tiden.

Jag fick alltså ett beslut om havandeskapspenning som jag har rätt till enligt försäkringskassan. "Snabbt jobbat" tänkte jag. "Va fan klagar folk för??". Så lite inkomstuppgifter krävdes och sen var det klart. Jag började med att ringa lönekontoret för att reda ut alla mina traktamenten, milersättningar och bonus samt vad som är grundlön och inte. Även detta gick smidigt. Så jag tryckte i den där blanketten. Och sen... Sen såg jag att jag hade missat en information och följdaktligen fyllt i blanketten fel. Nåja, tänkte jag. Det lär ju ska finnas på världsvidavebben. Men icke det. Inte efter 10 minuters letande. Så då tog jag luren och ringde istället. Jag tänkte att jag nog får förbereda mig på att sitta i telefonkö en stund...

Min beräknade kötid är 27 minuter. 22 handläggare gör allt i sin makt för att hjälpa mig och jag har plats 198 i kön. Nu blev visst handläggarna 20 stycken så jag antar att två fick gå hem eller tog fikarast.

Shit, vad tröttsamt. För att jag var en paltnacke och inte läste informationen ordentligt. Jag ber till vad man nu kan be till att det här blir min största graviditetskomplikation.
 Hoppsan! Nu kom dom två från fikarasten tillbaks!


Nu ska jag äntligen äta min lunchlåda som jag glömt i två dagar till jobbet. Så ska jag jobba lite framför datorn i väntan på att en av försäkringskassans nu 18 (dom gick väl fyra på fikarast nu) handläggare ska svara.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Maria J

Lät inte kul det där med försäkringskassan hörru :(!

Ha det gött!! :)

2009-01-27 @ 21:31:03
URL: http://alskadestaffar.blogg.se/
Postat av: Patrik

Tänk om du för en gång bara ville spendera så mycket tid med mig i telefonen.......

2009-01-27 @ 21:47:48
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskling. Tänk om du nån gång ville ta ditt faderliga ansvar och köa själv och INTE åka ifrån mig i två veckor.



Maria: Nope. MEN detta innebär att jag kommer till Karlstad när jag beräknat (1:a April). Då kan du motionera mig och min dotter med dina hundar i sommar;P

2009-01-27 @ 22:04:31
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Maria J

Det ska jag göra :) Vart blev det lägenhet?

2009-01-27 @ 22:20:40
URL: http://alskadestaffar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0