Flytten

Alltså jag är nu inne på att kolla runt vad som bli billigaste, släp eller hyrbil. Den oaktsamme skulle direkt säga släp men jag tror att ett släp inte skulle räcka och då måste vi köra två vändor och då hamnar latsbilen i bättre ljus. Kring 6000 spänn har jag ett pris på för en 17kvm lastbil medräknat disel. En annan negativ sak med släpet är att vi blir begränsade i hastighet. Det skulle inte göra så mycket om det inte vore för att man hyr släpet per dygn och man hinner bara åka en tur mellan orterna på ett dygn. Så för min del lutar det åt lastbil, om det inte är någon som har ett JÄTTEsläp med tillhörande dragbil. Volvon skulle jag inte våga satsa på innan vi har bytt koppling då den tenderar att trilskas vid belastning utöver det normala.

Såå ni visa bloggläsare, hur ska vi göra? Förslag/Patrik

Kommentarer
Postat av: Bror

1 stort eller 2 små släp... sedan går det ju lasta i bilar också. Sälj alla skrymmande möbler på Blocket.



Jag kan troligen köra med min C5 + släp (om du fixar släpet). Finns det ingen som ni känner som kan låna ut ett stort eller litet täckt släpp?

2009-01-15 @ 17:48:16
Postat av: Elin

Möblera minimalistiskt? :D

2009-01-16 @ 21:25:39
Postat av: Elin

Möblera minimalistiskt? :D

2009-01-16 @ 21:26:15
Postat av: Anna

Elin: Om man tar ALLA möbler vi äger samt parkerar en bil eller två på våra framtida kvadratmeter så blir detta en minimalistisk möblering. Efter 10-15 flyttar börjar man inse att det lilla skräp man släpar på tar så mycket mer plats än man någonsin kan föreställa sig.



Men tack ändå, jag diggar den linjen. (Och jag har nog aldrig använt uttrycket "diggar" förut i hela mitt liv).

2009-01-16 @ 21:37:30
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0