Fattig lördag

Dagen börjades med avbön och medvind. Därefter kom städningen och en hård kram. Efter det så for vi och hämtade min gamla kompis från Stockholm för en fika och lite psykoanalys old school. vi har poppat Spotify och funderat över alla låtar som man alltid vill höra men aldrig hittar, nu är problemet motsatt. Vi kommer inte på det vi kan få tag på, lyxlir.

Vi hamnade på familjeborgen MAXI, efter ett samtal till Stochkolm kom vi fram till vad vi skulle äta. Det vart inte det vi fick på förslag men när kontot säger 300 och det är 6 dagar tills lön så blir det som det blir. Nu lagar frun köttfärssås och eftersom jag lyckasdes ha ihjäl gårdagens mat med vitlök så är jag portad från kryddhyllan. Mm får väl se hur det går för henne ist.

Vidare så ville jag skriva något bitskt och lagom syrligt om det där med att vi nu tydligen lider så pass stor brist på programledare att vi måste importera sådana från landet i väst (NORGE alltså). Om det nu är sådan brist så får väl KY fixa fram en utbildning i det där så vi kan stävja denna arbetslöshet som råder i riket. Torde inte vara svårt att fixa fram då varenda jäkel med en uppkoppling och digitalkamera vill breaka stort (jag inkluderad givetvis). Kändisskap light via youtube eller bloggsajter är 2000- talets dokusåpor, so bring it on KY. Hur "når" man ut genom kameran?/Patrik mediakåt. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vaddå, vilken programledare från Norge??

Nu e jag inte med, IGEN.....?

Ni menar väl inte Tone...?

För hon e ju inte programledare utan meterolog,

eller hur det nu stavas.

2009-01-17 @ 19:46:47
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Nej inte Tone, utan den där Fredrik Skavlan. Han har haft sin egen show i Norge typ 4 ever och nu har det/han spridit sig till oss.

2009-01-17 @ 21:07:50
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0