Blondinbella, en social konstruktion

Hur skulle det smaka i 50,000 bloggläsares små sinnen om/när det läcker ut att Blondinbella endast är en fasad. Hon har 2-3 reklamare som sitter och skriver i hennes namn, självklart har hon sitt att säga. Men det begränsas till sådant som händer i hennes liv för att ge bloggen trovärdighet, det har lite med debatter och produktplacering att göra. Där kommer spökskrivarna in i bilden. Har du betalt rätt summa så får du hjälpa till att utforma ett blogginlägg om din produkt och dagen efter vill 25,000 tjejer hänga på HM för den rätta ögonskuggan. Det är inte rocketscience det är logik.

Det är en beprövad metod, detta är bara i ett nytt forum. Hon får boostning via de rätta medierna och exponering av de hon stödjer. På sätt sluts cirkeln, ett mycket effektivt sätt att nå ut till sin målgrupp. Tänk själv, du har kunder som aktivt söker upp din reklampelare istället som vid tex TV reklam att man går därifrån då den börjar. Kunderna tror att dom hänger med och ligger iframkant av vad som är inne och inte när det i själv verket är företagarna som är proaktiva med sin marknadsföring.

Ergo: Har man något man vill sälja, hitta en bra trovärdig fasad som tilltalar kundgruppen sen prånglar man ut sitt budskap där och vips så har man startat en trend. It's Milli Vanilli all over again/Patrik 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0