Ang. "Gömda"-debatten då.

Bloggarna förde diskussionen om sanningshalten i Liza Marklunds roman "Gömda" upp till ytan.
Efter detta tog medierna överhanden, först i form av kvällspress. Senare i dagspress och vidare ut i TV-sofforna via viktiga program såsom "Debatt".
När jag gick förbi löpsedlarna idag såg jag även att drevet kring Marklund fortsätter och nu vill romanens huvudpersons familj också "tala ut".

Min stilla undran är bara: Hur jävla långt kan eller ens bör man dra den här debatten??! Den är egentligen rätt ointressant, men argumenten för varför den är det är bara för många och jag vill försöka att inte lyfta fram den här disskussionen utan snarare diskussionen kring debatten i fråga.
Det tenderar att förefalla som om Medier och "grävande journalister" och "skjutjärnsreportrar" i allmänhet är lite förnärmade och frustrerade och sist men inte minst jävligt irriterade på att bloggvärlden diskuterade detta ämne såååå hett innan dom.

Det är ju helt förjävligt att man nuförtiden, via internet, kan bilda opinion eller ens dryfta åsikter med varandra. Om vilket ämne som helst! Det låter ju nästan som om vi är på väg mot nån form av demokrati. Och vad gör Media åt det här? Jo, innan dom förlorar makten till "folket", lyfter dom upp debatten till ytan och vrider och vänder den sönder och samman samt ältar ihjäl allt och alla inblandade.

Nä, personligen tycker jag att diskussionen var död redan när den låg hos bloggarna.
Själv skulle jag aldrig ödsla tid på att blogga om, eller hetsa upp mig över detta. Det vore ju ironiskt så det förslår.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0